Opskrift – æggesalat

Madpakke kan være noget af det sværeste at finde tid til i hverdagen for mange. Jeg spiser gerne rester fra aftensmaden, men det er jo ikke altid der er noget tilbage…. Det er også et af de vigtigste måltider både ift at holde energiniveauet er det vigtigst at frokosten bidrager med både fedt og proteiner. Men også fordi at din hormonbalance (som er vigtig når du er stresset) kan hjælpes hvis man får fedt og proteiner til frokost.
Og hvad har både fedt og protein, det har æggesalat. Det kan spises med kerneknækbrød, og grøntsager. Med denne portioner er der både til dig og børnene, eller til din madpakke et par dage.
Er også lækkert med stenalderbrød.

Ingredienser:

4 spsk god mayonaise, gerne hjemmelavet
1 spsk karry
3 æg
1/2 rødløg
1/2 bundt purløg
havsalt og peber

evt. 100-200 gram kogt bromkål

Fremgang:
1. Kog æggende 7 min i kogende vand. Når de er færdige hældes kort koldt vand over. Lad dem ligge og hvile mens resten laves.
2. Hak rødløg og purløg fint.
3. Bland manonaise, hakket rødløg, purløg og karry sammen og smag til med salt og peber.
4. Pil æggene og hak dem fint. hak også evt. blomkål fint. Herefter blandes det hele i dressingen.
5. Hældes på glas og stilles på køl. Kan holde minimum 3 dage.

Comment (1)

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Få besked straks jeg er tilbage - i ventetiden får en min video til selvzoneterapi med 5 antistress-punkter
Jeg er desværre på barsel lige nu og kan derfor ikke tage imod kunder. Men få besked så snart jeg er tilbage og klar til at behandle og rådgive mine skønne klienter, ved at tilmelde dig mit nyhedsbrev. 


I mellemtiden kan du lave selvzoneterapi  med mine 5 antistress punkter. Du får også mine bedste råd til at få ro på nervesystemet. 


Tilmeld dig her, og jeg sender dig straks en video med 5 antistress punkter du kan bruge til selv-zoneterapi og du vil være blandt de første til få besked når jeg er tilbage. Jeg deler desuden tanker omkring stress og hvordan jeg behandler stress. Senere deler jeg også viden omkring hormonelleubalancer (PCO(S), PMS mv. og hvordan jeg behandler dette. 
Kærlig hilsen Marlene