Opskrift – Rejesalat til frokost

At lave pålæg til madpakken til flere dage i træk gør det nemt i hverdagen. Her er fx en lækker mild rejesalat der mætter godt med mayonaise og blomkål. Jeg laver tit salat og pålæg til flere dage og tager det med på arbejde og har det i køleskabet.
Måske det var noget for dig også?

Ingredienser:
En bøtte rejer i lage, ca. 150 gram nettovægt
150 gram kogt blomkål, fx en rest fra aftensmaden
4 spsk god mayonaise, gerne hjemmelavet
1/2 bundt dild eller evt. 2 ts tørret dild
1/2 rødløg
salt og peber

Fremgang:

  1. Bland mayoniase og dild i en lille skål.
  2. Hak blomkål groft og rødløg fint og bland i mayonaisen.
  3. Sigt vandet fra rejerne og bland med resten. Smag til og med salt og peber. Rejer er salte i forvejen så pas på med salten.
  4. Salaten hældes på glas og du er nu færdig. 🙂 Kan holde sig ca. 3 dage på køl.

TIP: hvis du bruger opskriften til påskefrokosten kan du lave en luksusudgave med med blancheret asparges i…

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Få besked straks jeg er tilbage - i ventetiden får en min video til selvzoneterapi med 5 antistress-punkter
Jeg er desværre på barsel lige nu og kan derfor ikke tage imod kunder. Men få besked så snart jeg er tilbage og klar til at behandle og rådgive mine skønne klienter, ved at tilmelde dig mit nyhedsbrev. 


I mellemtiden kan du lave selvzoneterapi  med mine 5 antistress punkter. Du får også mine bedste råd til at få ro på nervesystemet. 


Tilmeld dig her, og jeg sender dig straks en video med 5 antistress punkter du kan bruge til selv-zoneterapi og du vil være blandt de første til få besked når jeg er tilbage. Jeg deler desuden tanker omkring stress og hvordan jeg behandler stress. Senere deler jeg også viden omkring hormonelleubalancer (PCO(S), PMS mv. og hvordan jeg behandler dette. 
Kærlig hilsen Marlene